Wednesday, May 25, 2011

Despre Romania si mindria de a fi roman!

Aici unde nu au ajuns tiganii din Romania sa ne faca de cacao, mai sint la stiri dar din cind in cind despre tara noastra articole la ziar sau documentare si alea numai despre tigani sau orfelinate, dar astea sint destul de rare, asa ca canadienii nu au aceiasi parere proasta despre romani cum o au alte tari din Europa. De ce am zis ca sint mindra ca sint romanca, pentru ca aici au ajuns intradevar romanii care au fost selectati si cum romanii sint nu numai muncitori dar si foarte destepti, au facut impresie buna peste tot in Canada. Nu de putine ori am auzit lucruri f. frumoase aici despre romani. Si unde lucrez eu, una ca sint f. mult apreciata si vad eu valoarea celor din jurul meu, cultura generala....nema....si mai este un baiat roman care lucreaza la suport tehnic, dar numai de noapte. El in comparatie cu mine a venit la virsta frageda aici, a facut liceul aici, dar tot baiat destept este. Dar nu de asta voiam sa vorbesc in seara asta, desspre cu totul altceva. Eu cind am plecat din tara, in martie '91, am plecat ca asa visam eu de pe vremea comunismului, numai asta aveam in cap cum sa plec din tara sa am o viata mai buna. Azi gindesc si altfel, bine ca am plecat din tara sa scap de mirlania de acolo. Inca mai am familie in Romania si imi pare rau sa spun ca regret faptul ca nu au putut toti pleca...dar in Romania pe linga lumea buna care ne face inca cinste sint tiganii, multi, foarte multi, ca au avut grija italienii si francezii sa ii trimita acasa, si pe linga ei si mirlanii, si astia frate, multi, fara numar.......

Comentasem si eu ieri pe siteul lui
Groparu, parerea mea la un articol de-a lui si vine un mirlan din asta, si nu numai ca ma jigneste dar ma si injura, dar mai bine va pun comentariile:

Parerea mea e ca si polonezii beau la fel de mult ca rusii. Au si ei vodca lor….vorbesc din experienta, nu sint poloneza dar am cunoscut de multi aici.

Si mirlanul care il gasiti in comentarii ca:CJ-07-CFR


Foarte tare afirmatia lui Anonymous! “Au si ei (polonezii) vodca lor”! Pai polonezii au inventat vodca, nu rusii, in pana mea de curca plouata!

si i-am raspuns si eu:


Eu sint curca plouata care a zis ala cu CFR, baiat f. destept…..sau asa se crede el.

Cine a inventat vodca:
O poveste care isi are inceputurile la sfarsitul secolului al XIV-lea
Prototipul vodcii a fost realizat in secolul al XI-lea de un medic persan, Ar-Razi, primul care a obtinut acest lichid prin distilare, pentru a-l folosi in scopuri medicale. In Europa, primele distilerii au aparut in Franta, in 1334, in Anglia, in 1485, cinci ani mai tarziu in Suedia si in 1520, in Germania.

In limba rusa, vodca este un diminutiv al cuvantului „voda” – apa. In Rusia, istoria bauturilor spirtoase tari a inceput cu mult inaintea inventarii metodei de distilare, si anume spre sfarsitul secolului al IX-lea, prin fermentarea sucurilor de fructe de padure cu miere, filtrate apoi prin metode mecanice asemanatoare celor de purificare a vinului din struguri. Principiile de obtinere a spirtului au ramas necunoscute rusilor cel putin pana la mijlocul secolului al XV-lea, cand, intre 1446 si 1478, exista deja o productie de masa a vodcii. Din documentele acelor vremuri reiese ca in 1505 vodca ruseasca se trimitea inclusiv peste hotare, in Suedia. Astfel, se poate spune ca productia acestei bauturi alcoolice a fost asimilata in Rusia cu aproximativ 150 de ani dupa deschiderea primei distilerii in Franta, dar inainte de aparitia ginului sau a whisky-ului. Cu timpul, fabricarea vodcii a devenit un privilegiu exclusiv al boierimii, ca bautura de casa, fiecare straduindu-se sa personalizeze licoarea. S-a ajuns, astfel, la o mare diversitate de tipuri si sortimente. Fiecare mosier putea avea marca lui. La acea data, prin vodca se intelegeau numai „vodcile aromatizate”, obtinute printr-un proces destul de complicat de distilare si rafinare, in patru etape, cu adaugarea, in faza finala, a aromelor pe baza de ierburi si plante, coaja de copaci, fructe de padure.

Am uitat sa mai adaug ceva tot pentru baiatul destept, care nu are in cap decit un gol de aer ca in mingile de fotbal….. de pe blogul lui, inainte sa jignesti, macar citeste sau documenteazate.
Dar puteti sa vedeti voi singuri pe pagina lui Groparu

No comments: