Sunday, July 31, 2011

Langosi

Pentru ca Salmi mi-a facut pofta de langosi, azi am facut si eu. Reteta e simpla, mie nu imi place sa masor sau sa cintaresc, asa ca am pus faina din ochi, in care am pus apa calda cu miere de albine si drojdie uscata, aici stiu am pus doua lingurite de drojdie. Apoi am framintat cu apa calda, am pus sare, tot din ochi si la urma un ou si dupa ce am framintat bine, am turnat niste ulei de masline, ca ala a fost mai la indemina. Au iesti foarte bune, am facut si o piine.










Si acum si citeva recolte din gradina
si poze mai vechi cind imi asteptam musafirii
Iar vineri a fost ziua catelului si la insistentele lui fiimeu a trebuit sa il sarbatorim.








10 comments:

Mowgli said...

Mie imi plac de innebunesc. Eu imi mai cumpar de la magazinul romanesc :)

Unknown said...

MMMMMMMMM - BUNATATI - Vreau si eu MMMMMMMM

salmi said...

Mersi, am sa incerc si eu. Dar la noi langosii nu sunt umpluti...sunt simpli si se pune umplutura deasupra :). Sigur ca nu conteaza, sunt gustori oricum...gata, fac si eu. Doar ca eu fac aluatul in masina de paine, nu mi-a iesit niciodata aluatul framantat cu mana...

MMA said...

@Mowgli - nu sint la magazinul nostru romanesc, aduc numai niste prajituri, in special au baclavale si cremsnit.
@Catalin - vino aici si iti dau.
@Salmi - la noi se umplu cu brinza sarata. Si la biserica romana cind fac odata pe an la carusel, mai fac si cu spanac cu brinza umpluti.
Am si eu masina de piine dar nu pot pune mai mult de jumatate de kg de faina in ea la framintat. Acuma, nu am cintarit faina dar cred ca am pus un kg sau mai mult ca am facut si piine. Iar langosi am facut mai multi decit in poza, dar cum se coceau, sotul, copilul si un prieten de-al copilului care era la noi ieri, ii mincau, pina s-au saturat.

Unknown said...

O sa vin - sper ca in maxim un an si jumate.Ne astepti cu un castron MAREEE de langosi. Hai ca am numai apa in gura

MMA said...

Promit ca asa va astept. Dar fii si tu mai optimist, nu un an jumate, ci in 8 luni veniti...Bafta!

salmi said...

gata, am pus in masina...la mine merge cam 600 g faina in masina, ajunge de langosi :).

Langosii unguresti se fac simpli, iar deasupra se pune smantana si branza rasa...eu asa ii voi face :). Placintele se fac cu umplutura dar nu se prajesc in atata ulei, doar putin pe fundul tigaii cam ca la clatite...cel putin asa e in zona de unde venim noi, din nordul Ardealului.

MMA said...

Spor la treaba si pofta buna! sint sigura ca o sa iti iasa foarte buni. Ti-am pus pe blogul tau la comentariu o reteta din aia ca pe la voi.
Da 600 de grame de faina faci multi. Eu daca nu faceam si piinea puneam mai putina faina. Plus ca am facut si langosi multi ca am dat si la o prietena care a avut copilul ieri la mine.
O zi buna!

salmi said...

Gata, am facut, au iesit tare buni...numai asa din aluat simplu, dar data viitoare incerc si reteta cealalta. Au iesit vreo 8 bucati din 600 g de faina, cam multi pentru noi 3 intr-adevar. Cand va fi si Diana va fi perfect!

MMA said...

Eu nu am numarat citi mi-au iesit mie, dar i-am dat si prietenei mele 5 am mincat ieri toti 4 si mai am si azi. Am facut cam multi si eu. Probabil ca am pus mai multa faina decit credeam. Ei sint buni proaspeti in ziua aia. Azi am mincat eu unul dar probabil ca miine nu mai maninca nimeni. Azi am dat si la catel si nu minca si i-am presarat niste zahar deasupra si pe urma a mincat...figura e si catelul meu...