Tuesday, July 19, 2011

Caldura mare

Avem niste calduri incepind de saptamina trecuta, de nu imi vine sa cred. Pe cit de lunga mi s-a parut iarna si cit de ploaiasa a fost primavara asta, nu ma asteptam la asa o vara. Acum parca imi doresc iarna din nou. Vineri vazind cit de cald este si cit de cald se anunta si pentru simbata, am hotarit cu sotul sa chemam niste prieteni la noi la gratar, piscina si poker. A fost bine, ca i-am chemat dupa amiaza, dupa ce fiecare si-a terminat treburile de curatenie si mai stiu eu ce....iar apa era 30 de grade. Am facut gratar, am baut, jucat poker iar seara am ars lumanari ca ne muscau tintarii, iar la ora 1 noaptea apa in piscina era la fel de calda, caci cum pierdea unul la poker cum trebuia sa se arunce in piscina, dar asta nu era pedeapsa ca apa era calda plus ca mai scapa de nebunia tintarilor. Locuim aici din 2001 dar pina anul trecut nu am avut probleme cu tintarii, de ce? pentru ca cei de la orasul in care locuim stropeau cu elicopterele pentru tintari si nu aveam probleme. De acum doi ani au dat o lege ca vezi doamne sa nu mai polueze, dar lasa sa ne muste tintarii care se stie ca sint purtatori de tot felul de boli. Pina si sa stropim gazonul ca sa scapam de buruieni am cumparat din America, ca aici nu se mai vind decit ecologice, care nu omoara nimic. Ma rog, sint grupuri din astea ecologiste care si-au impus punctul de vedere si au reusit. Eu preferam fara tintari, ca nu cred ca noi ca oameni eram afectati de ce stropeau aia, sau animalele, ca nu am vazut nici un animal mort sau un om, dar de muscaturi de tintari cu virusi de tot felul, nu malarie dar altele au murit 3 persoane si anul acesta.
Azi lui fiimeu i s-a facut rau si cred ca de la caldura. Merge la camp acuma program de la 7.30 dimineata pina la 5.10 cind il iau eu ca e aproape de unde lucrez eu, dar sta si mult afara si nu a vrut sa intre in apa ieri, azi a intrat si cred ca si de la oboseala si caldura, dar si-a revenit...l-a doftoricit masa, dupa ce statea intins pe scari cind a ajuns acasa.
I-am spus ca saptamina viitoare clar va sta acasa, asta merge ca deja am platit iar joi va merge intr-o excursie la un parc cu apa la 3 ore de aici, unde e f. frumos, el a fost si anul trecut tot cu campul, eu am vazut numai in poze pe internet dar nu am reusit sa ajungem. El zice ca vrea sa mai mearga la camp, dar i-am zis sa ia o pauza, ca si asa am probleme cu el cu sculatul dimineata, trag de el vreo 10 minute dimineata, de imi vine sa ii fac cum mi-a facut fratele meu ala mare......tatal meu saracul venea sa ma trezeasca si venea de nu stiu cite ori si eu tot ziceam ca mai stau 5 minute, pina s-a enervat intr-o dimineata fratele meu ala mare vazindu-l pe tata de cite ori venea si se ruga de mine sa ma scol, a luat o sticla din aia de lapte, mai tineti minte cum se vindea laptele in Romania?, care era cu apa, ca deh se oprea apa pe vremea aia si trebuia sa ai apa in sticle pentru baut, spalat sau mai stiu eu ce...si mi-a turnat pe fata, am sarit de 11 metri si de atunci venea tata si zice odata, a doua oara zicea scoala ca vine fratetu si te uda......si saream din pat....Amintiri din tinerete, ca eram in liceu pe vremea aia.
Noapte buna si racoare va doresc. Ce bine ca avem aer conditionat in case aici si putem dormi, ca altfel nu stiu ce faceam. Am auzit ca sint calduri mari si in Romania acum, unii si-au mai pus ca ai mei de exemplu, dar nu cred ca toti au. Doamne oare ce se fac aia de la etaje acuma? poate s-au obisnuit. Cit de mult confort am nu pot sa nu ma gindesc la toti oamenii care sufera acum si sint necajiti.
Pe unii i-am ajutat pe altii nu am cum....imi pare rau ca nu pot ajuta mai mult.
Noapte buna si doamne ajuta tuturor.

2 comments:

salmi said...

am citit si la mine pe blog, comentariul...si mie mi se face rau de la caldura, eu am lesinat de mai multe ori vara...noi nu am avut aer conditionat acasa, numai un ventilator care nu facea decat sa invarta aerul cald...stiu cum era, nu am uitat. Nici nu mai vreau sa ma gandesc, am oroare de canicula si calduri. Maxim 30 de grade suport, dar nu la soare...azi la noi au fost 24 de grade si am mancat la pranz pe terasa, la spital, la soare. Nu am putut rezista...m-am tras la umbra. Soarele arde si aici, sunt vreo 40 de grade la soare, dar imi pot imagina cat are soarele daca la umbra sunt 40 de grade...

referitor la umiditate stiu sigur cum e, e si la noi umiditate, de asta simtim mai cald de 24-25 de grade si noi. Mie imi e suficient...Te imbratzisez!

MMA said...

E groaznic si azi, aproape ca nu poti respira afara. Miine va fi si mai rau.
Miine fiimeu merge intr-o excursie intr-un park cu apa. In autobuz vor avea aer conditionat, acolo apa. Sper sa fie ok si sa nu i se faca rau. Pina acuma nu am avut probleme cu el cu toate ca am fost si in Mexic si in Cuba si in perioada care am mers noi tot asa cald era ca si aici. Probabil ca ieri au fost amindoua si caldura dar si oboseala.
Am sa vad azi cind il iau de acolo.
Pupici!