Thursday, October 27, 2011

M-am apucat de adunat canete

Ca un Homeless (aia fara case, care le aduna sa faca un ban). Aseara am fost la fiimeu la scoala, caci printr-o scrisorica primita saptamina trecuta eram invitati parintii de la clasa a 7a si a 8a la scoala ca sa se infiinteze comitetul de parinti in scopul adunarii de fonduri. Initial am crezut ca e vorba de adunat fonduri pentru un copil care este bolnav de cancer, coleg cu fiimeu. Dar surpriza mare: scoala si comitetul de pe scoala se ocupa de adunat fonduri pentru copilul acela, noi eram chemati pentru altceva. Clasa a 7a anul acesta face o excursie la Muskoka iar clasa a 8a la Quebec. Pentru Muskoka care e de 3 zile si 3 nopti parca, sau 4 zile si 3 nopti costa 275 de copil, iar pentru cei care merg la Quebec stau 5 zile si 4 nopti costa 570. Eu am fost surprinsa sa aflu ca toate fondurile astea care vor sa se stringa sint pentru excursie de fapt, ca sa nu plateasca parintii atitia bani. Si s-au discutat aseara tot felul de idei de adunat acesti bani. Plus ca s-au oferit cei care vor sa fie in comitet (eu nu ca nu am timp) si una din idei era adunat de canete, pe care odata pe luna o sa le ducem acasa la o mama care s-a oferit sa le depoziteze la ea in garaj, iar un tata s-a oferit ca va veni sa le ia de la ea sa le duca la centrul care cumpara asa ceva. Chiar daca nu am eu timp sa ma implic in alte proiecte care s-au discutat aseara (unul ar fi dans, vor face doua seri de dans in care se va plati intrarea, vor mai fi niste vinzari de pizza pe scoala, vinzari de prajituri, spalat de masini in primavara si altele, caci excursiile sint in luna iunie la anul), atunci macar sa adun canete. Asa ca azi cind am venit la servici, m-am dus si am luat toate canetele, noroc ca la noi e civilizat si canetele nu sint aruncate in gunoi. Avem doua sertare mari, in unul se pun canetele si sticlele de plastic si in altul se pun cartoanele, iar pentru resturile de mincare si gunoie sint cosuri in bucatarie, plus fiecare birou are cosul lui. Deci civilizat, le-am luat de acolo ca un gunoier, dar fara sa ma murdaresc. Plus ca mi-am anuntat colegii ca adun canete si unii mi-au promis sa colecteze acasa si sa mi le aduca.
Mi s-a parut o chestie foarte interesanta din partea scolii, ca sa fie siguri ca toti copii merg in excursie, ca poate nu toti parintii pot plati atitia bani. Probabil ca in functie de citi bani s-au adunat se va imparti la parinti numai diferenta care le va mai trebui. Ce m-a surprins aseara insa, din 2 clase care ar fi trebuit sa fie prezente la sedinta asta, au fost numai 9 parinti cu tot cu mine, din vreo 40 sau 43 care trebuiau sa vina. Trebuiau sa fie si amindoua profesoare dar a lui fiimeu ieri a fost bolnava si deci a fost numai una.
S-a mai discutat sa se faca si o tombola, in care vor vinde bilete prin scoala, doua bilete la un dolar, dar pentru asta ne-ar trebui citeva premii, care premii ar trebui obtinute de prin donatii de pe la companii, dar nu a luat nimeni proiectul. S-ar putea sa vorbesc cu cineva care imi face mie masaj sa imi dea un certificat de o ora la masaj pentru proiectul asta, asta in care vor mai veni si alti parinti cu cite ceva si tombola va avea loc.
Acuma pentru cei din Romania care aveti copii in scoli, nu ar fi o idee rea sa luati exemplul celor de aici pentru excursiile copiilor vostri.
O zi buna!

8 comments:

salmi said...

Ce sunt canetele?

Si aici se fac tot felul de actiuni pentru a se strange bani pentru excursiile copiilor...dar le facem impreuna cu copiii :).

Succes la strans canete! Si un we frumos.

MMA said...

Sint cutiile din aluminiu de la suc. Sau poate nu am tradus eu bine. De la cans din engleza.
Weekend placut si tie si spor la invatat.

salmi said...

Ah, ok...in romaneste le spune doze de aluminiu(de suc sau de bere), am inteles acum :)). Si la noi se recupereaza astea si primim bani pe ele la retur(in statiile de returnare a materialelor refolosibile).

La noi exista posibilitatea sa donezi acesti bani pentru Crucea Rosie, accesezi doar un buton dupa ce ai predat dozele de aluminiu si flacoanele de plastic sau sticlele si banii s-au donat automat la ei. Dar e idee faina si asta cu stransul banilor recuperati pentru excursie! Spor la treaba. ;)

MMA said...

Aici pe alea de suc nu le poti duce la alimentara sa iei banii pe ele inapoi, numai la alea de bere. Lumea de obicei le recicleaza, le pune in niste cutii de plastic date de la oras si odata pe saptamina se ia gunoiul, la noi pe strada joia, depinde de zona si odata pe saptamina vinerea se iau reciclajele (doze sticle de plastic si cartoane). Azi dimineata cind am plecat la servici si am vazut masina de reciclaje si toate cutiile de reciclaje din fata caselor m-am gindit ca nu ar fi o idee rea sa ma duc joia viitoare seara sa adunam de pe strada....Exista un centru insa aici daca duci in cantitati mari iti da bani pe ele, cea ce vor sa faca parintii pentru excursia asta. Sint alte provincii in Canada, cum ar fi Quebec, cind am stat la Montreal, duceam dozele si sticlele de plastic la alimentara si le bagam intr-un aparat si ne dadeau bani pe ele, dar aici nu.

nina said...

Salmi, tu unde stai, ca sigur nu in Romania.
Foarte buna ideea voastra, la noi la Liceul Waldorf, in curand va fi un bazar unde copiii impreuna cu parintii vor vinde ce lucreaza singuri si vor dona o parte din bani pentru o cauza aleasa de ei.
La noi excursiile sunt platite de parinti si atunci cand parintii nu pot plati, plateste Asociatia Waldorf, la care tot noi cotizam cu o suna mica de tot in fiecare luna, ceva in jur 5 euro.

MMA said...

@Nina: deci se practica si in tara asa ceva. E foarte bine.
Salmi sta in Suedia.
O saptamina frumoasa!

Mowgli said...

Foarte amuzanta traducerea ta :)). Pana sa citesc comentariile ma tot gandeam ce or insemna canetele :)))). Mi-au venit in cap caiete, baloti de fan, numai doze de aliminiu, nu :)). Oricum, faina ideea.

MMA said...

Bre, toti aveti ce aveti cu canetele mele....dar eu chiar asa le zic in romaneste....cind am plecat eu din tara nu erau doze...
Mie mi se pare ciudat cuvintul "doze"