Friday, March 25, 2011

Iarta-ma Mama!

Despre soacra mea va pot spune ca a fost o femeie deosebita. Foarte diplomata nu numai cu toata lumea ci si cu mine.Nascuta in aceiasi zodie cu mine, la doua zile diferenta aveam ziua de nastere. Amindoua impartaseam in mare aceleasi calitati, mai putin eu nu am fost niciodata diplomata si sint mereu un vulcan.
A fost nascuta undeva intr-un sat din Moldova (nici nu imi aduc aminte unde) dar nu prea vorbea despre asta. Stiu ca am tras-o de limba odata si tatal ei murise si mama ei care avea deja 2 sau 3 copii s-a recasatorit cu cineva care avea si el copii. Eu nu i-am cunoscut rudele ei, nu am avut ocazia, maritatul meu si plecatul din tara a fost sa nu ii cunosc rudele din partea ei. Cert e ca si ea (nu stiu de ce ) tinea strinsa legatura cu rudele sotului ei, adica socrul meu de la Bucuresti. Nu stiu nici cum a ajuns ea la Bucuresti, dar stiu ca printr-o vara de-a ei care era prietena cu fratele socrului meu, la cunoscut pe socrul meu si s-au casatorit in 3 luni, fara nici un motiv, adica nu ca ar fi fost gravida. Sotul meu a venit mai tirziu. In orice caz au avut o casnicie de invidiat, pacat ca sotul meu nu a invatat nimic de la ei. Stiu ca nici eu nu sint ca soacra mea diplomata, dar daca el macar incerca sa fie ca taica-su asi fi putut si eu sa ca maica-sa care am cunoscut-o mai bine cind a venit la noi si mi-a crescut baiatul.
In orice caz multa lume a apreciat-o ce doamna bine si buna a fost…..ca azi nu mai este si nu ma mai pot opri din plins. M-am suparat de multe ori pe ea si i-am aratat asta, ea chiar daca s-a suparat sau nu i-a convenit ceva, nu mi-a aratat niciodata.  Poate de aia si sufar asa de mult acum.
Cind i-a murit sotul in 1998 eu eram gravida in 6 luni, adevarul ca ei au tinut secret ca noi sa nu suferim si sa nu ne facem griji ca el are cancer. Vestea a picat ca o bomba peste noi si a murit la o zi dupa ziua de nastere a sotului meu.
Apoi ea a venit la noi la 5 luni dupa asta, ar fi trebuit sa fie aici cind nasc eu, cine ar fi stiut ca eu o sa nasc cu 3 saptamini inainte. Cind ea a venit, fiul meu avea deja o saptamina. Atunci a stat 3 luni, care nu au fost usoare ptr. mine, eu nu o intelegeam pe ea care suferea inca dupa moartea sotului ei, dar nici ea nu ma intelegea pe mine care aveam nevoie de ajutor. Copilul meu a avut colici pina la 6 luni si dormea putin pe noapte dar si ziua, iar eu lehuza aratam ca un zombie si trebuia sa le fac pe toate, si curat si mincere si sa scot copilul afara. Ea era musafir. Aici s-a stricat totul, ca noi am vrut sa o sponsorizam, ea nu a vrut si nici noi nu am insistat atunci din cauza ca ea nu facea nimic sa ma ajute, eu eram obosita si irascibila….doamne daca toti am fi trecut peste momentul asta ar fi fost altfel… Apoi a mai venit de 4 ori inca, a fost altfel dar niciodata nu s-a mai pus problema sponzorizarii, nu stiu de ce……poate ptr.ca ea de la inceput a vrut sa fie acolo aproape de sotul ei, in tara ei, nu stiu dar asa imi pare rau, ptr. ca lucrurile au luat o alta intorsatura…ultima ora cind a plecat de aici, ca un an venea ea, un an venea mama  mea a fost in 2007. A plecat in octombrie, iar in 2 decembrie era ziua sotului meu, a cazut duminica, eu i-am zis sa o sune simbata, nu a vrut,  a zis o sun mine chiar de ziua mea…………..si a sunat, toata ziua, nici un raspuns, a sunat la Bucuresti, eu am zis sigur e acolo ca era ziua cind murise socrul meu, nu era….asa am sunat toata noaptea la ea si la toate spitalele din oras, nu era nicaieri, la noi era dimineata pe la 4 in tara era mai tirziu cind am inceput sa sunam la vecinii ei, prietenele ei si apoi am sunat la fratele meu, care i-am zis mergi la ea si sparge usa. El intii a sunat la politie care nu a venit (cu toate ca a zis ca vine) Fratele meu la usa astepta cu vecinii sa vina politia, care nu a venit niciodata atunci, eu cu el pe cellular am zis sparge usa si intra, nu ma intereseaza de politie…..el inainte sa dea in usa a apasat pe clanta, usa era descuiata, eu cu el pe telefon….zice aragazul e deschis, in sufragerie nimeni dar lumina aprinsa, intra in dormitor ea cazuta jos, respire….inchide ca trebuie sa sun la salvare. Atunci a fost primul accident vascular….a venit salvarea, a venit si sora mea, o luna de zile la spital de neuro in Romania, cu spaga cu pile, sora mea zi de zi acolo, dupa service, inainte de servici….apoi a fost o  perioada grea acasa femeie angajata 24/24 apoi sotul meu a mers 2 luni in tara, a fost diagnosticata cu Alzheimer si dementia, apoi alta femeie care venea de 2 ori pe zi, ptr. ca o gasea cazuta pe jos nu a mai vrut sa stea. Apoi o prietena de-a ei a recomandat femeia de servici care facea curat la bloc la soacra-mea care era de la tara, facea naveta si avea nevoie de bani si unde sa stea. Am crezut ca fiind de la tara si cu greutati e si cinstita. Alta ne spunea noua la telefon si alta facea.  O tinea intr-o mizerie de nedescris, nici nu stiu daca o hranea, ii lasa pastilele pe masa si lipsea cu orele. Asa au gasit-o sora si cumnata mea, care au zis sa mearga ele sa faca curat. Femeia nu era acasa cind s-au dus. Soacra-mea cazuta, pastilele in bucatarie pe masa, facind curat au verificat si caseta cu bijuterii, care ea nu le mai purta, cind a intrat in spital i-au scos toate bijuteriile si le-au pus intr-o caseta……nu mai era nimic acolo, nu inele nu cercei, nu lanturi, bratari, aur in valoare mare….. au asteptat femeia, care la ora 9 dimineata nu era acasa, a venit la 3 dupa amiaza, mie imi spunea la telefon ca ea se duce si face curat in bloc dar vine din jumatate in jumatate de ora acasa……A plecat cica sa aduca aurul si dusa a fost. Politia din Romania nu a facut nimic….nici nu ma mira, dupa incidental ca au fost anuntati sa vina atunci sa sparga usa si nu au venit….In orice caz, soacra mea in starea care era, mai ales ca sora mea a gasit sedative, aia o seda sa nu aiba ea treaba…..sper ca d-zeu sa ii dea atit in viata cit a facut ea, care a fost platita si nu a facut degeaba sa zici ca a facut un bine. Din partea mea sa nu aiba liniste toata viata ei si sa primeasca dupa suflet.
A fost luata acasa la mama mea care statea cu fratele si cumnata mea, asta a fost o luna de zile,pina eu m-am dus in tara. Cu pile si spaga am bagat-o intr-un centru de Alzheimer care era ca un hotel facut din fonduri europene, dar binenteles plateam lunar. Asta a fost in 2009 pina acum unde a si murit….si nu imi vine sa cred….si iarta-ma mama ca atunci cind te-am dus acolo m-am simtit vinovata si am plins ca m-au intrebat infirmiera si asistenta  E mama ta? Nu soacra mea…..Iar ieri ne-ai lasat si azi esti in drum spre Bucuresti spre ultima ta casa, alaturi de sotul tau, sinteti din nou impreuna dar noi sintem foarte suparati si tristi ca ne-ati lasat si nu o sa va mai vedem si nu o sa mai vorbim mama niciodata….Alex zice ca o sa ne vedem in viitor acolo in heaven…..sa ne asteptati si sa ne vegheati de acolo ca noi azi nu mai putem de lacrimi mama.

No comments: